Symptom

För 6 år sen upptäcktes det att jag hade minst elva hjärnaneurysmer. Efter ett halvår tog Neurokirurgen 1 aneurysm, vet ej vad metoden kallas dom gick in via ljumsken och la in nåt trassel där aneurysmen var så den förtvinade.
Då jag nu har gått med dessa elva aneurysmer några år och jag är 63 år så känner jag stor oro då jag har många märkliga symptom som påverkar mig negativt.
Synen har förändrats så jag ser både två och tredubbelt, sen har jag syner som jag kallar synhallucinationer för det är onaturligt, som att väggarna ligger så det ser ut som att det är golvet i rummet jag är i, TV:n ser ut att ligga på golvet, jag reagerar först med att jag undrar över varför jag har lagt en tavla på golvet efter 30 sekunder inser jag att det är ögonen som spelar mig ett spratt. Minnet är försämrat, det som hänt för en vecka sen kan jag helt ha glömt, även om det berättas om för mig så kommer jag inte ihåg. Har det stressigt privat så det påverkar också, men både personlighetsförändrad och deprimerad, har tappat all livslust, vad som hände nu senast för 5 veckor sen gjorde mig ännu mer orolig då jag drabbades av en mindre hjärnblödning. Men det sägs att man inga symptom har av dessa aneurysmer så jag undrar om inte någon av er känner igen något av det jag berättat.

Ah Gunilla I wish I could help, but I cannot read this language..sorry...hopefully someone else can read...~ Colleen

Bing translate recognizes the language as Swedish and translates to:

"For 6 years ago it was discovered that I had at least eleven hjärnaneurysmer. After half a year took Neurosurgeon 1 aneurysms, do not know what method is called dom went in through the groin and put something tangles where the withered aneurysmen was so.
Since I have now gone with these eleven aneurysms are a few years old and I am 63 years so I feel great concern then I have many strange symptoms that affect me negatively.
The perception has changed so I see both two and three, then I have visions that I call visual hallucinations for it is unnatural, as if the walls are so it looks like that is the floor of the room i'm in, the TV looks to be on the floor, I react with that I wonder why I have put a plate on the floor after 30 seconds I realize that it's your eyes playing tricks on me. Memory is impaired, it has happened for a week then I can totally have forgotten, even though it told me so, I will not mind. Is it stressful private so it also affects, but both personality unscaled and depressed, have lost all appetite for life, what happened now last for 5 weeks back made me even more worried when I suffered a minor cerebral hemorrhage. But it is said that no symptoms are of these aneurysms are so I was wondering if any of you recognize any of it I told you."

Ursäkta mig om mitt svar gör inte mycket mening men jag använder Bing översätta för att svara er. Det låter som du har varit med om mycket. Det förfarande som du beskrev låter som din aneurysm var ringlar. Jag hade ett förfarande i juni där neurokirurgen klippt min aneurysm. Jag har inte någon lång sikt erfarenhet. Jag har använt översättaren och det publiceras ungefär vad du från början sa till gruppen. Förhoppningsvis kan någon ge dig en inblick. Hänga i det och vet att du inte är ensam.
(Please excuse me if my reply does not make much sense but I am using Bing Translate to respond to you. It sounds like you have been through a lot. The procedure you described sounds like your aneurysm was coiled. I had a procedure in June where the neurosurgeon clipped my aneurysm. I do not have any long term experience. I have used the translator and it roughly posted what you initially said to the group. Hopefully some one can give you some insight. Hang in there and know you are not alone.)